eutal.pdf helyiertek.pdf vcm.pdf

GRUNDTVIG PARTNERSÉG A KÉPZÉSBEN

08/0025-G/1007.sz Grundtvig Tanulási Kapcsolat



Pojektünk címe amelyet 2009-ben és 2010-ben valósítottunk meg: Európai hálózat létrehozása a vidéki projekteteket megvalósítók támogatása céljából

A projektben résztvevő szervezetek: Franciaország EPLEFA de Perigueux, Lengyelország Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Regiona, Magyarország Jász Nagykun Szolnok Megyei Népfőiskolai Táraság


Végzett tevékenység:

Szeptembertől januárig a 3 partner közösen kialakította a RESTAP projekt munkamódszerét, melyet 2009. januárjában a perigueux-i első találkozón hagytak jóvá.


A perigueux-i találkozón a munka négy területre koncentrálódott:

- a három partner egy-egy projekt esettanulmányának bemutatása

- a bemutatott projektek összehasonlítása, elemzése (különbségek, azonosságok)

- találkozó a projektsegítőkkel Dordogne-ban

- a projektek megvalósulásának helyszíni látogatásai során egy perigord-i projekt részletes bemutatása

(a vidéki projektgazdák projektötleteinek támogatása) látogatás a helyi projekt partnereknél és projektjével saját vállalkozó tevékenységét sikeresen létrehozó fiatal meglátogatása. (A képen a perigueux-i projekttatlálkozó résztvevői megbeszélés közben)


Februártól májusig a három partner előkészítette a magyarországi találkozót.

Hogyan lehet egy adott területen ösztönözni a projektötletek létrejöttét partneri hálózat mobilizálása révén megállapítani, hogy kik a potenciális projekt gazdák?

Kiválasztani azokat a pályázatokat, amelyek megvalósítását támogatni lehet.

Melyek az ehhez szükséges eszközök, pedagógia módszerek?


A 2009.májusi szolnoki találkozó foként öt területet érintett:


- magyar projekt bemutatása (Vállalkozó nők a vidékért) és látogatások a helyi projektgazdáknál.

- CIVAM projektjének bemutatása, vita a projekt megvalósításának támogatása a perigueux-i EPLEFPA partnerségével

(konferencia Szolnokon - a képen a francia partnerszervezet vezetoje tartja hozzászólását)




- hogyan lehetet ösztönözni projekt írásra (ötletek), hogyan lehet eredményesen bevonni a projektbe a helyi lakosokat

- javaslat egy módszertani segédkönyv megírására: Jó gyakorlatok a felnőttképzéssel foglalkozó projektek megvalósítására, támogatására (Módszer és fejlődés)

- a lengyelországi találkozó előkészítése

(“Két keréken” a projekt résztvevői a szolnoki Parkerdőben)


Megjegyzés: a megbeszélés során a partnerek megállapították, hogy a „porteur de projekt” (projekthordozó) kifejezés mást jelent országonként, kívánatosabb a „tevékenységet létrehozó” szó használata.

(A Tiszavárkonyi Népművészeti Alkotóházban a projekt résztvevői is a korongozó mögé ültek)

A sucha-beskidzdkai találkozó 2009. júniusban négy téma köré csoportosult:


- egy konkrét lengyel projekt bemutatása, helyi Leader Akciócsoport létrehozásának segítése a LEADER európai projekt keretében

- látogatás a helyi partnereknél

- a három ország egy-egy képzési ajánlatának részletes megismerése, analizálása

- javaslat egy módszertani kézikönyv összeállítására , amely pénzügyi okok miatt a jelenlegi projektből nem lehet megvalósítani




A találkozó alkalmat teremtett a tapasztalatok megosztására, arra , hogy a partnerek jobban megismerjék egymás módszereit, gyakorlatát a projektek menedzselésében.

(A képen: Látogatás a dél-lengyelországi Nemzeti parkban-Gyógynövény kert kialakítása c.projekt megtekintése.)


A 2009. októberi franciaországi találkozón a projektmenedzselés során felmerülő problémák, nehézségek, azok kezelése került reflektorfénybe. Szó lesz a projekt folytatásának lehetoségéről is az „Egy egész életen át tartó tanulás” európai projekt keretében valamint más európai országokkal, vidéki területekkel való együttműködés kialakításának lehetőségéről.

(A képen: Úton egy francia kacsatenyésztő farmra)





A várt eredmények


Különbözo projektek, azok támogatásának menedzselésének bemutatása minden partner részéről.

Egyetértés abban, hogy a projektgazda kifejezést a partnerek hogyan értelmezzék.

Egyetértettek azzal a 6 fontos területtel, amely a különböző tapasztalatokat hasonlítja össze.

A projekt közös munkamódszerének, tervének kialakítása.

A stratégia meghatározása abban, hogyan lehet mobilizálni a vidéki területek helyi közösségeit abban, hogy projekteket hozzanak létre, hogy ezek a projektek életképesek legyenek és ehhez, hogyan lehessen adaptálni az optimális projektmenedzselést.

Milyen pedagógiai módszerekre, eszközökre van szükség a projektek megvalósításának támogatása során.


Néhány kép a 2010-es találkozókról:

2010. évi magyarországi találkozó a balatonszepezdi Népfőiskolai Központban

Találkozó Knackstedt Ágnes vállalkozó nővel - falusi vendéglátás a Balaton-felvidéken

2010. évi magyarországi találkozó a balatonszepezdi Népfőiskolai Központban

Leader fejlesztésben megnyitott helyi bolt előtt Sümegen franciák-lengyelek-magyarok együtt

2010. évi magyarországi találkozó a balatonszepezdi Népfőiskolai Központban

Somogyi Győző földjén jártunk Salföldön

2010. június Lengyelország

Végső megbeszélés a lengyel partnereknél

2010. június Lengyelország

Gyógynövények útján kis Malopolska régióban

Várt hozzáadott érték európai szinten


Az európai hatás a tanácsadás célcsoportjai körül jelenik meg:

- a tevékenység által az európai partnerek jobban össze tudják egyeztetni a fejlesztési elméleteket a helyi projektek konkrét támogatási gyakorlataival. A képző vagy oktatási intézmények így megnyílnak területük valósága előtt, és lehetővé válik a szereplők hálózatának kialakítása.

- A partnerek rendszeres cseréken és közös tervek kidolgozásán keresztül megeroőítik európai hálózatukat.

- a partnerség európai intézményi sokfélesége gazdagítja a résztvevő szervezetek gondolkodását és munkáját.


Nagyné Kiss Mária

elnök

Home hirek project sajto galeria partnerek